فراخوان اول

                                                                                 بسم الله الرحمن الرحیم
                                                               «و اعلم انک مسئول عما ولیته من حسن الادب»
«بدانکه خداوند تو را از حسن تأدیب کسانی که در ولایت و تحت اختیار تو هستند مؤاخذه می کند»

جهان امروز دنیای ارتباطات و فن آوری نامیده شده و ما در عصری زندگی می کنیم که رسانه های نو ظهور مثل ماهواره و اینترنت هر لحظه افکار انسان ها را بمباران اطلاعاتی می نمایند. عصری که سرعت انتقال اطلاعات و اخبار به چند لحظه کاهش یافته و رؤیای دهکده ی جهانی پا به عرصه ی واقعیت نهاده است. اما آنچه بیش از همه خود نمایی می کند بهرمندی قدرت های شیطانی از این ابزاربرای مبارزه با ایمان و معنویت انسان هاست. عرضه ی شبهه های قدیمی با رنگ و لعابی نو و طراحی وسوسه های جدید شیطانی و ارائه ی آنها بر امواج سرگردان رسانه های جمعی و استفاده از ابزاری که باید موجب پیشرفت و رشد علمی – اخلاقی بشر گردد، برای ریختن زهر فساد و گناه و وسوسه در کام انسان ها از جمله ی کامجویی های شیطان صفتان از این پدیده های مدرن بشر می باشند! در این ورطه ی هولناک و گرداب حیرت، بیشتر از همه جوانان و نوجوانان در معرض صدمات قرار گرفته اند، عزیزانی که نهال اعتقاداتشان معلوم نیست در برابر طوفان های سهمگین القائات شیطانی و شبهات فکری و فساد و گناه چه قدر تاب مقاومت داشته باشد. مؤمنین و دینداران از زمان های قدیم در شهرها و روستاها اقدام به تشکیل دسته ها و هیأت های مذهبی می کردند تا از این راه برای آموزش تفکرات و اعتقادات مذهبی امکانات مناسبی داشته باشند و اعتقادات صحیح مذهبی را به نسل های آینده منتقل سازند. سال ها پیش هم زمانی که نخبگان جامعه ی اسلامی خطر فرهنگ ضد دینی وهجوم نظریه های خدا ستیزانه و… را در برابر اعتقادات مذهبی حس کردند، علاوه بر هیأت های مرسوم اقدام به تشکیل کانون ها و مراکز مذهبی نمودند. چنین مراکزی با جذب کودکان و نوجوانان به صورت برنامه ریزی شده و منظم به تربیت دینی ایشان می پرداختند. از جمله ی این کانون های مذهبی، جلساتی بود که با همکاری گروهی از خیرین و متدینین، از سوی حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ یدالله دوزدوزانی مدظله در شهر تبریزتشکیل شده بود و بیش از هزار کودک و نوجوان در آن به کسب علم و معرفت می پرداختند. در آن جلسات که با شیوه ای ابتکاری در آن دوران برگزار می گردید، کودکان از هفت سالگی پذیرفته می شدند و به تناسب سن و سال و معلومات به آموختن مطالب مختلف مذهبی و اجتماعی می پرداختند و تلاش می شد با ارائه ی خدمات مورد علاقه ی کودکان و جوانان آن روز آنان را به این مجالس جذب نموده و پرورش دهند. مجالسی شبیه این جلسات با عنوان کانون در مشهد مقدس و درشهر تهران با نام جامعه ی تعلیمات اسلامی زیر نظر بعضی از بزرگان تشکیل می شد. متأسفانه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران این جلسات کمرنگ شدند و رو به زوال گذاشتند. اکثر خانواده ها تربیت فرزندان خود را به مراکز رسمی مثل مدرسه و صدا و سیما و… محول کردند و حساسیت ایشان در تربیت فرزندانشان کاهش یافت و یا به کلی از این مهم غافل شدند. در حالی که شایسته بود همه با استفاده از فرصت استثنایی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و با مغتنم شمردن اسلامی شدن مراکز رسمی متولی فرهنگ جامعه، حساسیت بیشتری در تربیت دینی و تقویت فرهنگ مذهبی نشان دهند، ولی چنین نشد. غفلت ما – خانواده ها – از یک سو و تشدید حملات دشمن – که از حرکت اسلامی مردمی احساس خطر می کرد – از دیگر سو، به علاوه ی بعضی اشتباهات و کاربرد شیوه های نادرست و کارشناسی نشده از سوی بعضی مراکز موجب شد که امروز بعد از گذشت نزدیک به ربع قرن از انقلاب، شاهد جامعه ای باشیم که هستیم… امروزه اگر جلسه ی قرآنی هم تشکیل می شود و اگر کسانی در آنها شرکت می کنند، شور و اشتیاق آنها در حفظ قرآن و یا قرائت کتاب خدا با صدای خوش می شود و اگر هیأتی مذهبی به نام ائمه ی اطهار و حضرت سید الشهدا علیهم السلام تشکیل می شود اغلب صرف درمداحی و مرثیه خوانی می گردد که اگر چه – با رعایت حد و اندازه - خوب است، ولی تمام مطلب نیست. در زیارت وارث خطاب به سیدالشهدا علیه السلام می خوانیم: ((اشهد انک قد اقمت الصلاه و آتیت الزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر)) معلوم می شود هدف مهم امام علیه السلام از شهادت و پذیرفتن مصائب، امر به معروف و نهی از منکر برای اقامه ی دین خدا و نشر و اجرای احکام شرع مقدس بوده است. امروزه فرهنگ جامعه ی اسلامی از مرز خطر و هشدار گذشته است و اعتقادات و ایمان نسل حال و آینده در معرض نابودی قرار گرفته است. نیاز مبرمی به تلاش همگانی برای دفاع از ارزشهای دینی و احیای اعتقادات مذهبی وجود دارد. جای خالی حرکتی مردمی و خیزشی عمومی و در عین حال منظم و متکی بر علوم آل محمد علیهم السلام و زیر نظر مرجعیت در جامعه احساس می شود. بر این اساس دفتر حضرت آیت الله العظمی دوزدوزانی مدظله از تمامی فرهیختگان، روشنفکران و دلسوزان دین و مذهب در هر لباس و شغل و کسوتی دعوت به همراهی و همکاری می نماید. تشکیل هیأت ها و جلسات آموزش اعتقادات برای تربیت نسل نو در شهرها و مناطق و سرزمین های مختلف – به دور از خرافات و بدعت ها – و تعلیم چهره به چهره ی دین به جوانان و نوجوانان با جذب ایشان به چنین جلساتی، نخستین قدمی است که هر فرد دلسوزی می تواند برای یاری دین خدا انجام دهد و خود، جهاد فی سبیل الله بشمار می آید. این دفتر نیز آنچه در توان دارد برای یاری رسانی به چنین فعالیت هایی به کارخواهد گرفت و آمادگی خود را جهت ارائه ی خدمات مختلفی همچون: مشاوره، اعزام مبلغین کارآزموده، ارسال کتب مناسب اعتقادی – مذهبی و کمک های مالی اعلام می نماید. در همین راستا از همه ی فرهیختگان، اندیشمندان، مبلغین و مؤلفین و نیز مؤمنین خیر و تمام کسانی که مایل هستند دراین زمینه فعالیت نمایند، دعوت به همراهی و همکاری می نماییم .
آدرس دفتر: قم ، خیابان معلم ، کوچه ی 19، پلاک 37 تلفن دفتر : 7733973-0251 دفتر حضرت آيت الله العظمی دوزدوزانی مدظله

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

سایت جدید

.

استفتائات جدید

.

1) ابراز تولی و تبری
س) آنچه که بر هر مسلمانی واجب است در تبری و تولی، چگونه باید ابراز گردد؟
ج) بلی تولی و تبرّی واجب است و کفایت می کند بگوید: من دوستم با کسی که ائمه(ع) را دوست دارد و دشمنم با آن که با اهل بیت (ع) دشمن باشد.

 

2) کفن غصبی
س) شخصی فوت کرده و ما بعد از مدتی(20 یا 30 روز) متوجه شدیم کفن غصبی است حکم شرعی آن چیست؟
ج) اگر صاحب کفن راضی نگردد باید نبش قبر شود و کفن و به صاحبش برگردد.

 

3) ارجحیت نماز نافله
س)خواندن نافله نمازهای یومیه ارجحیت داردیا خواندن تعقیبات نماز؟
ج) نماز از تعقیبات دیگر ارجح است به جز تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها.

حدیث

امام علی علیه السلام: مَا أَكْثَـرَ اَلْعِبـَرَ وَ أَقَـلَّ اَلاِعْتِبَـارَ چه بسيار است پنـدها و چه اندكاند، پنـد پـذيران. نهج البلاغه/کلمات قصار 297
VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR VTEM IMAGE ROTATOR